HIPP, HIPP, HURRA!!!

Gratulerer med dagen alle sammen!!

I dag er det 17.mai og stor feiring hjemme i Norge. Håper alle sammen har hatt en flott dag med venner og familie. Med is, kaker, drikke, tog, osv osv....

Dagen startet med å gå å handle inn til frokost, før vi pakket oss klare til å dra på stranda.

Dagen på stranda har vært kjempe deilig, vi begge ble bitte litt brent, siden sola var utrolig sterk i dag selv om det var noen skyer innimellom. Men men, det tyder ikke annet på at man var litt dårlig til å smøre også.

Vi har badet og kost oss masse. Selv om jeg persjonelig synes vannet var litt kaldt. Men min kjære bare dro meg med uti. Sånn at vi fikk avkjølt oss litt.

Etter en del timer i sola, samt bading og smøring, drikking osv. Var det på tide med en god lunsj.

Til lunsj ble det bleksprutringer på meg og casedia (eller hvordan man skriver det) på Simen.

Etter en god lunsj var det tid for å steke videre i sola. Og avkjøle seg i havet en gang innimellom.

På vei hjem fra stranden fant vi ut at vi måtte jo ta en 17.mai drink!

Sp det ble en sex on the beach på Simen og en teuqila sunrise på meg.

Når vi var ferdig med drikka tok vi taxi tilbake til leiligheten. Sånn at vi kunne slappe av litt og få dusjet og ordnet oss før vi skal ut å titte/kanskje shoppe litt, veksle penger og få i oss noe mat.

Håper i værtfall at dere alle sammen har kost dere masse i dag. For det har i værtfall vi, og kvelden er ikke over enda.

Så dere får ha en fortsatt flott kveld. Så skal jeg ta et par drinker for dere! Med tanke på at det er en ny arbeidsdag for de fleste av dere. Haha!!

Ut på tur, aldri sur!

Hei alle sammen!

Da har vi kommet oss ned til varmen. Yhee, endelig!! Nå har vi gått å telt ned dager i gud vet hvor lenge.. ( siden påske ca )

Men nå er vi her endelig.

Natten i natt ble med veldig lite søvn, og reisen gikk kjempe flott i dag. Klarte å sove bitte litt på fly, men ikke så mye som jeg hadde håpet på. For hver gang jeg holdt på å sovne så var det ett eller annet. Enten at de bak meg skulle spise, så stol rykken måtte settes opp, eller så kom snak tralla som man gjerne skulle hatt noe fra osv osv...

Men men, sånn er det bare når man reiser med fly.

Men vi hadde en bra start på morningen vår da, med noe godt i glasset og godt humør.

Vi landet ca 13:40 spansk tid, så litt før tiden. (Spansk tid ligger 1t bak norsk tid, for de av dere som ikke veit det)

Men det var egentlig veldig greit.

Så ble vi hentet av en venn av en venn av mamma og pappa. (Herregud, ble nesten krøll på tunga det der. Haha!!)

Etter å ha kommet til leiligheten, fått pakket ut, syseltatt oss litt. Tok vi turen ned til Puerto Rico senteret for å spise og handle litt.. Nam nam, god mat som alltid. Og kjent folk å hilse på, er alltid knall.

Tilbake i leiligheten var det tid for å nye resten av sola for i dag. Med selv klart noe godt å drikke på!

Nå blir det bare å slappe av enda litt mer mens min kjære har tatt seg en powernap på sofaen. Helt skutt han etter denne reise dagen.

Så blir det vel å gå ned på senteret senere for å få i seg noe mat igjen, og for å kanskje titte litt.

Så blir det nok en rolig kveld på terassen med drikke å litt musikk før kvelden kaller.

Men det er en ny dag i morgen, med masse nytt og spennende. Da blir det også stranda, + masse mer morro.

Så får se om det blir noe innlegg i morgen eller om det kommer litt senere.

Men dere får alle sammen ha en flott kveld videre uannsett hvor i verden dere er.

- Charlotte S -

Litt reise syk? Nei, tuller du!!

Hei alle sammen.

Da ble det flere innlegg før avreise. Dagen i dag har jeg vært så stressa at du aner ikke..

Samt har jeg og Simen vært i bursdag's selskap til moren hans som har bursdag i dag.

Gratulerer så masse med dagen Wenche!

Etter bursdagen i dag har jeg prøvd å få litt ro i rompa. Men nei da!!!

Jeg har liggi på sofaen og prøvd å se på tv, men klarer ikke. Spretter opp å små rydder litt her og der og finner fram/ pakker ned ting osv osv....

Går igjennom at ikke noe er glemt. Så joa, reise feberen har slått veldig inn kan man trygt si.

Noen andre som er sånn før dem skal ut å reise?

NÅ tror jeg at jeg har fått med meg alt.

Og jeg har fått barbert beina, og dusjet. Så nå har jeg satt meg ned i sofaen og får se hvor lenge jeg blir sittende her før jeg føler jeg måååå gjøre noe annet..

Så er det bare å vente på at kl skal bli litt mer, før turen går ned til Oslo lufthavn for å sjekke inn bagarse og vente på ombord stigning.

Men det var det jeg hadde for akkurat nå.

Så får dere alle sammen ha en fortsatt flott kveld.

Husmors dagen + pakking.

Hei alle sammen.
Da var det lørdag og helg/ferie for noen av oss. Dagen min i dag har for det meste gått bort på å rydde og vaske litt. Siden mamma og pappa skulle komme en tur på besøk. Men også sånn at det skulle se i orden ut til at vi reiser til Gran Canaria.

Jeg har også vært flink å bakt i dag. Men kan ikke skryte på meg alt for mye på den fronten siden det var fra ferdig pose. Må jo være lov å jukse litt når man ikke har bakt på lenge.

Men bollene ble i vært fall godkjente av både mamma, pappa, Simen og meg selv. Og det er vel det som teller.
Så nå har vi sitti og skravlet masse og koset oss, samt fått litt mer terping på ditt og datt angående leiligheten. Sånn at vi slipper å leite fram alt osv når vi kommer ned. + har vi snakket litt om lomme penger, og pakking. For siden det ikke er så lenge til vi reiser så har jeg jo måtte begynt å pakke. Men føler jeg har pakket lite, iforhold til hva jeg pleier. Men så viser det seg at jeg egentlig har pakket masse. Siden det jeg hadde pakket veide plutselig litt mye. Og det er dumt, med tanke på at jeg og Simen skal dele koffert og har bare 20kg og gå på..
Men min smarte mamma sa det gikk an å bestille mer kg til bagarsen, men selv følgelig siden det er kort tid til vi drar, så var ikke det tilgjengelig lenger... Det er jo bare typisk det vett... At når jeg skal være smart å bestille mer sånn at jeg slipper å gå på en smell med overvekt på vei hjem.. Så går det ikke an å bestille siden det er for kort tid til vi drar.. Blæææ!!
Så da var det bare å pakke om litt av det jeg hadde pakket, og ta ut litt og prioritere hva jeg tenger og ikke trenger..
For min del så trenger jeg jo egentlig ikke mye. Siden mamma og pappa har leilighet der nede, så kan jeg jo vaske klær, eller låne klær av mamma, samt låne sko, sminke osv... Så det er jo egentlig ikke krise. Men det er jo greit og ha med seg noe eget også.. + har jo noen standar ting jeg ALLTID har med meg til syden jeg gjerne vil ha med meg..

Men nå får vi se hvordan dette går da, Simen har enda ikke pakket sine ting i kofferten. Så kan jo hende det går greit. Ellers må vi jo bare betale på vei hjem det som er i overvekt. Sånn er det jo bare innimellom. Men det skal nok gå bra.
Gleder oss masse til å komme ned til sol og varme, og det skal bli veldig koselig og se igjen min kjære venninne Stine som flyttet ned dit i November.. Har jo faen ikke sett hun på guuuud vet hvor lenge... Så blir godt å se igjen henne og så festet, solt seg og kost seg max.

Tenkte jeg skulle også legge med min lille pakke liste her i bloggen, siden det ble så mye om pakking.

• Solbriller
  • Nøkler
  • Lommebok, bankkort, penger, kodebrikke og ikke minst pass
  • Snus
  • Lader, ørepropper, kamera og mobil
  • Smykker/hår ting, sminke, barberhøvel, linser, p-piller og briller
  • Solkrem/sol olje
  • Sko, sandaler og flipp flopp
  • Topper, shorts, bukse/tigsth, kjole/skjørt, sokker, undertøy, genser/gardiens/bolero og bikini.

Dette er pakke lista mi, men føler hele tiden at det er noe som mangler, selv om det ikke er alt jeg har tatt med meg siden jeg følte jeg ikke måtte. Siden det er der nede i leiligheten.. Men men, det er jo alltid sånn når man pakker.
Hva pleier du å pakke med deg når du skal ut å reise?

Det var det jeg hadde for akkurat nå. Så kommer det nok et innlegg i løpet av morgen dagen. Ellers kommer det nok et innlegg når jeg sitter på flyplassen og venter på fly. Så kommer det et innlegg i ny og ned mens jeg er på ferie. Lover ikke noe innlegg hver dag, men noen dager blir det nok noe.
Så får dere alle sammen ha en fortsatt fin lørdag!

- Charlotte S -

long gone, but I'm back again!!

Hei alle dere heite lesere der ute.
Nå sitter jeg på jobben og bokstavelig talt koker helt bort!!! Men skal virkelig ikke klage på at sommer'n ENDELIG har kommet.
Tenkte at nå er det 1mnd siden sist jeg har blogget så da var det jammen meg på tide å blogge litt igjen. + jeg har planer om å bli litt flinkere til det.
Samt har jeg en del jeg føler jeg kan blogge om. Så hvorfor ikke starte på igjen?

Så her kommer en av de vell kjente lange oppdateringene mine, som dere så godt kjenner til.

Tir 12.04 Dette ble en forsovet kort dag for min del. Siden jeg dro tidlig hjem fra jobben siden jeg var ikke i form. Aner ikke hva som feilte meg, men jeg var svimmel og kvalm og hadde dundrene hodepine... HELT jævelig rett og slett!! Så dagen gikk bort på å slappe av og bare fokusere på å bli frisk.

Ons 13.04 - Denne dagen ble en hjemme dag for meg. Så ikke akkurat noe spennende å skrive. Jeg lå så og si bare og sov hele dagen.

Tor 14.04 - Denne dagen ble også en hjemme dag. Så det skjedde like lite i dag som i går.

Fre 15.04 Da var det tilbake på jobb, så dette var en deilig og kort uke. Dagen på jobb gikk som vanlig, og etter jobben var det hjem til pappa for å hente resten av tingene til Carma + litt annet dill dall til meg selv. For nå hadde jeg endelig funnet noen som skulle overta jenta mi. Kvelden gikk bare bort på å slappe av og spise god middag og starte helgen helt rolig.

Lør 16.04 I dag skulle jeg egentlig jobbe på den andre jobben min på Coop, men siden jeg enda ikke var 100% frisk, så tok jeg dagen hjemme. Bare slappe av, kose med jenta mi. Og prøve å bli ordentlig bra igjen!

Søn 17.04 - Da var dagen kommet hvor jenta mi skulle leveres til sine nye eiere. Dagen var så som så, jeg passet på å kose en masse med henne med en gang jeg stod opp. For dette kunne kanskje være siste gang jeg så henne.

Man 18.04 - Ny uke med masse nye muligheter. Dagen på jobb gikk veldig greit, søkte om sommer ferie, ringte de stedene jeg har nedbetalings planer og ordnet at jeg pauser det litt. Sånn at jeg heller kan spare de pengene jeg skulle betalt til dem. Siden jeg og min kjære skal på kjæreste ferie om ikke lenge.

Tir 19.04 - Jobb, jobb og mer jobb. Ingen spesiell arbeidsdag, bare akkurat som de andre. Ringe, ringe, og atter ringe bedrifter og stille de samme gamle spørsmålene. Men jeg koser meg veldig på jobb i godt lag med mine kjære kolleger.

Ons 20.04 - Endelig skal jeg få vært litt med jenta mi Jeanette. Nå er det år og dag siden sist jeg har funnet på noe med henne.
Så etter jobben var det bare å hoppe på banen ned til jenta mi, for så å være ute med hunden hennes Keno i lang tid. Etter det gikk vi for å spise litt, og da endte det med god sushi på en restaurante som ligger på Sinsen. Nam nam,, dem har knall god sushi der.
Var utrolig koselig og tilbringe tid med jenta mi, og snakke ut om alt og ingen ting. Så det må virkelig ikke bli lenge til neste gang!! For nå er det virkelig alt for lenge siden sist snupp <3
Noen andre som har vært å spist sushi på denne restauranten på Sinsen?

Tor 21.04 - Dagen etter lønn og litt stor handling etter jobben. Da ble det en tur på Stovner for å handle mat, linser +++
Når vi kom hjem så var det bare å legge seg på sofaen og slappe av og ta livet helt med ro. Mens gutten min disket opp med hjemmelaget lassagn. Nam det var faen meg digg!!
Hvordan lager du lassagn? Hjemmelaget, eller disse ferdig posene/pakkene?

Fre 22.04 Da var endelig helgen kommet etter en lang uke på jobb, og det var tid igjen for å ha jentene til Simen på besøk.
Så etter jobb, ble det bare å dra å hente dem med en gang. For å så komme oss hjemover og ta helgen.

Lør 23.04 I dag var det nok en dritt dag for meg. Siden jeg våknet til en melding fra de nye eierne til Carma, om at dem ikke ville ha hun likevel, siden hun vist nok ikke slo seg til ro. Og dem mente at hun ikke kom over ends med den hunden dem hadde fra før av. Så da begynte alt styret med å legge henne ut på nytt, for å finne noen andre som vil ha henne. Men hadde det koselig også med jentene, tegning, tv titting og så var vi ute å lekte litt siden det var forsovet fint vær hele dagen. Lærte også jentene en sånn paradis lek jeg lærte når jeg gikk på skolen. Den som går sånn " jente, jente ut - også skal du hoppe i ruter og si et nytt jente navn for hver rute.... også er det gutt, gutt ut. Også kan du egentlig finne på det du vil selv i de andre rutene.

Noen andre som husker denne leken?

Søn 24.04 - Dette ble en hel dags besøksrunde. Først var det til Gran på besøk hos mormor'en til jentene, for å så svippe dem hjem til Hønefoss, for så å dra innom søster'n til Simen på vei hjem fra Hønefoss. Lang dag, men utrolig koselig.
Men jeg merket greit når kvelden kom og vi kom oss hjem at jeg var veldig klar for senga.

Man 25.04 Ny uke og bare stress oppe i hode mitt når det kommer til alt dette med Carma.
Men ellers var det en veldig deilig dag, vi grillet når vi kom hjem og hentet en tillhenger siden vi skal på besøk og hente masse ting hos mamma og pappa i morgen. Det var utrolig digg med grill mat, og få den følelsen av at sommer'n er i gang.

Tir 26.04 - Rett etter jobben satte vi kurs mot Røyken. For å dra på besøk, men også hente alle flytte eskene mine + litt andre ting mamma og pappa skulle kvitte seg med, nå som dem skal selge huset sitt.
Pappesker på pappesker lempet vi inn i bilen, trenings benk og en krakk osv på tillhengeren, før vi satte i gang med grilling. NAM! Utrolig deilig med grill mat i dag også, samt mamma og pappa er helt konge på å grille må jeg få si selv.

Ons 27.04 - LILLE LØRDAG!! Midten av uka, yhee!! Dagen på jobben gikk helt fint som vanlig, og ikke noe spennende som skjedde uten om det vanlige.
Etter jobben ble det en liten matbit før vi skulle på handle tur, siden noen på facebook annonserte noen lykte til salg's for en rimelig penge.
Etter å ha hentet/kjøpt dem var det å sette nesa hjemover igjen.

Tor 28.04 - Lang dag på jobben, i dag gikk virkelig tiden sakte.. blæææ!!
Etter jobben var det på vei hjem fra jobb middag hjemme hos foreldrene til Simen nam nam!!
Resten av dagen gikk bort på å slappe av og ta det helt med ro.

Fre 29.04 - Hva fadern skjedde med sommeren som var på vei....??!?!?!?
Dagen i dag startet helt jævelig med at det lå snø på veien, så vi kom oss ingen steder siden Simen hadde sommer dekk på bilen. Så da fikk man sove litt lenger til veien ble måket sånn at man kunne komme seg på jobb.

Lør 30.04 Helg, nei ikke for meg! I dag var det jobb på Coop igjen, men kom litt forsinket siden det selvfølgelig hadde snødd i natt også.. Blææ!! Jeg som var så utrolig klar for sommeren.... Men men, dagen gikk kjempe fint på jobb, og etter jobben var det hjem og rydde litt på rommet. Samt få pakket med seg en del sommer klær, sånn at jeg hadde det hos Simen siden det er så å si der jeg bor nå.
Resten av dagen brukte jeg bare på å slappe av og nyte det som var igjen av kvelden.

Søn 01.05 Ny mnd og nye muligheter. Dagen i dag gikk til henting av Carma, siden de nye eierne ikke ville ha henne likevel. For å så møte pappa og over levere henne til han. Sånn at hun kan være der å roe seg litt ned til vi finner et nytt hjem.

Man 02.05 - Ny uke på jobben, og mandagen var som alle mandager. Men de positive var at denne uka skulle bli kort, pga fri dager og inneklemte dager.

Tir 03.05 - Jobb, jobb og atter jobb... Etter jobben bar det til foreldrene til Simen for middag hos dem. Veldig deilig og ikke måtte lage sin egen mat hver eneste gang. + det er super koselig og komme innom på besøk hos foreldrene hans.

Ons 04.05 - Denne dagen var det absolutt ikke noe spennende som skjedde. Var på jobb, dro hjem og slappet av resten av dagen.

Tor 05.05 - Rød dag, og vi kunne sove litt lenger i dag, yhee!! Men ikke alt for lenge, siden vi skulle til Moss. På Jerl øya for å møte ei som hadde lyst til å se på Carma, samt se hvordan kjemien mellom hennes hund og Carma var. Så det ble først inn til Oslo for å hente jenta mi, for så å sette kursen mot Moss. Det ble en lang dag, men det gikk veldig bra. Carma fikk seg en ny venn og de lekte og koste seg masse et par timer. Før turen gikk tilbake til Oslo for å levere Carma, for deretter å kjøre hjem til min kjære igjen. Resten av kvelden slappet vi bare av.

Fre 06.05 - Fri dag pga inneklemt dag. Utrolig deilig følelse og kunne sove lenge. Men litt digg også siden min kjære måtte opp på jobb, mens jeg kunne være hjemme og nyte det flotte været og fri dagen min. Så det ble et par timer ute i sola, for å få litt grunnlag. Siden nå er det ikke lenge til vi setter nesa mot Gran Canaria på en liten ferie.
Senere på kvelden var det å hente jentene siden det nå var tid for pappa helg. Utrolig koselig og se igjen mine kjære ste døtre.

Lør 07.05 - Sooool, og masse varmegrader!!
Deilig.. Men selvfølgelig så måtte jeg på jobben, så det var opp og hopp tidlig for alle sammen for å kjøre meg på jobb.
Når jeg var ferdig på jobb tok jeg toget opp over sånn at gutten min slapp og kjøre helt ned igjen.
Resten av dagen ble bare å slappe av og nyte sommer kvelden, spise god mat og nyte livet.

Søn 06.05 - Sooool, og utrolig deilig vær i dag også!!
Dagen i dag ble det mye lek ute, og soling ute i det deilige været.
Senere ut på ettermiddagen kom moren og typen hennes for å plukke opp jentene, så da ble det vafler i det deilige være, samt med masse prat og kos.

Man 09.05 - Dagen i dag ble det hjemme dag, men fordi jeg var syk hadde jeg ikke ork til å ligge ute i den varme solsteika. Så det ble en inne dag for meg.

Tir 10.05 - Nok en dag hjemme pga sykdom.. Blæææ!! Jeg har ikke tid til å bli syk nå når jeg snart skal på ferie...... Dagen i dag også ble bare å forholde seg inne, for det var ikke deilig ute i sola når kroppen ikke var i form.

Ons 11.05 - Tilbake på jobb og prøve å få tatt igjen det tapte.
Etter jobben var jeg så utslitt så jeg sov meg gjennom hele ettermiddagen.. Noe mer spennende enn det skjedde det ikke.

Tor 12.05 - Dagen i dag, så langt har jeg sitti på jobb og kokt bort. Siden jeg sitter midt i sol steika på jobben. Litt deilig, men ikke fult så deilig når det bare er 2 små vinduer og det lufter nesten ingen ting når man har opp de.
Ellers har jeg jo brukt deler av dagen i dag på å skrive dette evig lange innlegget. Og nå er lunsjen på jobb snart ferdig så da er det vel på tide å rette fokus på jobben og bli ferdig med dagen. Etter jobben skal jeg kjapt hjem til pappa for å hente noen klær, samt post og hilse på jenta mi. Før det går videre til Hurdal.

Det var det jeg hadde for akkurat nå. Så har jeg som et mål at det skal komme flere innlegg ut i uka, ikke bare sånne lange av handlinger som det har gjort nå flere ganger. Men da får jeg se om det blir noe innlegg i kveld, siden det ble et såpass langt innlegg i dag. Men det kommer flere med uka/helgen.
Neste uke er jeg på Gran Canaria, men jeg skal se ann med bloggingen da, men skal prøve å få inn ett innlegg her og der i løpet av kjæreste ferien.